Vezérmű
A vezérlés a motor szíve. Rendszeres cseréje növeli a motor élettartamát …

Első ránézésre oly egyszerűnek tűnik, pedig a vezérműszíj az egyik legfontosabb autóalkatrész, hiszen óramű pontossággal szinkronizálja a dugattyú és a szelepek mozgását. Az errodálódott vezérműszíj elszakadása azonnali és rendkívüli kárt okoz, egész egyszerűen „tökre vágja” a motort. A vezérműszíj kifogástalan állapota és a vezérműkészlethez tartozó feszítő görgőkkel beállított megfelelő szíjfeszességgel ez a kár megelőzhető!
A vezérlés cseréje esetén a gyártó szigorú előírások betartását követeli meg, a cserének szigorú protokollja van! Az első vezérlés cserére általában 70000 és 100000 Km futás megtétele után esedékes, de a művelet elvégzésének gyakoriságát a gépjárműben található motor típusa és a használati körülmények döntően befolyásolják. Mivel a vezérműszíj összetételét képező anyagok is öregednek az idő múlásával (textil, gumi alapanyagú szintetikus anyagok stb.) a cserét legalább 5 évente mindenképpen el kell végezni tehát akkor is, ha nincsen nagy igénybevételnek kitéve.
Sajnos nincs olyan megbízható módszer, mellyel egy „laikus” ránézésre meg tudná állapítani a vezérműszíj állapotát, ezzel szemben egy szakember ellenőrizni tudja a feszességét és szakértő tanáccsal szolgál Önnek.
Vannak olyan gépjárművek, melyek esetében a vezérműszíj cseréjével egyidőben más alkatrészek cseréje is indokolt lehet, mint például a vízpumpa cseréje. Ilyen esetben megelőző jelleggel, és a szervizköltségek csökkentése miatt is, érdemes a vezérműszíjjal egyidőben a vízpumpát is cserélni, hiszen a vízpumpa cseréje ugyanilyen megbontással jár. A két alkatrész egyidejű cseréje esetén pedig nemcsak nem merül fel újból a nagy megbontás munkadíja, de gépjárművét sem kell ismételten nélkülöznie egy újabb szervizesemény miatt.
Jótanács
Ne próbálja a vezérműszíj állapotát szemrevételezéssel megállapítani: akkor is lehet szakadásközeli állapotban, ha tökéletesen néz ki!
Mindig pontosan kövesse a gyári előírásokat, és megelőző célzattal cseréltesse ki a vezérműszíjat.
Az Eurorepar Car Service műhelyeiben képzett szakember vizsgálja meg a vezérműszíj feszességét.
A vezérműszíj idő előtti kopását a nagyon meleg vagy nagyon hideg időjárás, illetve a nagy hőingadozás is okozhatja.
Ilyen esetben kérje szakember tanácsát.
Egyes motortípusokban a dugattyúk és a szelepek mozgását nem vezérműszíj, hanem lánc hangolja össze.
A lánc élettartama korlátlan, cseréje nem szükséges.