Eurorepar Car Service

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
EUROREPAR Car Service
Multimárkás
karbantartás
és javítás
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
SzervizszolgáltatásainkOlajcsere
Vissza
Megosztás

Olajcsere Olajcsere

Kenőanyagok: kiváló kenőanyag nélkül a motor nem működhet optimálisan

Olajcsere

 

A motorolaj a motor kifogástalan működésének záloga, csökkenti a súrlódást és a mozgó alkatrészek kopását, valamint hozzájárul a hengerek és dugattyúk tömítettségéhez.
 

A motorolaj másik fontos feladata a mechanikus alkatrészek hűtése, melyek így optimális hőmérsékleti körülmények között működhetnek. Nem utolsó sorban, a motorolaj eltávolítja a rendszerből a mozgó alkatrészek súrlódásából keletkező fém részecskéket és szennyeződéseket is.
 

Jóllehet a motorolajat a motorolajszűrő tisztítja, a használat során szükségszerűen romlik a kenőanyag minősége, ezért kifejezetten ajánlott az olajcsere elvégeztetése minden 15000 Km megtétele után (modelltől függően) vagy akár minden évben, lévén az idő előre haladtával és a kondenzáció miatt a motorolajba víz kerül.

 

 

 

Olajcsere

Jótanács Eurorepar Car Service

A motor akkor képes maximális teljesítményre, ha rendszeresen és gondosan karbantartják. Az alapvető karbantartási műveletek közül a legfontosabb az olajcsere, mert eltávolítja a rendszerbe kerülő szennyeződéseket és ezzel növeli a motor élettartamát, a rendszer hatékonyságát.

Az Eurorepar motorolajak választása többszörösen megtérül Önnek a jármű karbantartási költségeiben. Ne csapja be magát az olcsó motorolajokkal! Válassza pénztárcabarát, minőségi motorolajainkat!

A szintjelző minden autóban a motortérben található. Egy „minimum-maximum” jelzéssel ellátott pálcáról van szó, amely ily módon segít az utántöltendő mennyiség megállapításában.

Cseréljen olajat… és szűrőt!

A motorolaj folyamatosan cirkulál a motortérben, és rendszeresen áthalad az olajszűrőn, amely kiszűri belőle a szennyeződéseket.

A szűrő egy idő után telítődik, így már nem képes ellátni feladatát: ki kell cserélni.

A szűrőt az olajcsere elvégzésekor cseréljük.

Rendszeresen - kb. 1000 kilométerenként - ellenőrizze az olajszintet, és töltsön utána, ha szükséges.

A gyártói előírásoktól függően az olajcserét hideg vagy meleg motornál kell elvégezni.

Egyes modellekben az olajszintmérés elektronikusan történik.

Hosszabb utazás előtt ellenőrizzük az olajszintet!

Több száz kilométeres utazás (pl. nyaralás) előtt feltétlenül ellenőrizzük a motorolaj szintjét.

Ha kevés a motorolaj, a motor tönkremehet, és nemcsak nagy bosszúságot okoz, de komoly javítási költséget is jelent.

A rendszeres olajcserét mindig szakemberrel végeztessük, aki a fáradtolaj kezelését is vállalja.

Az Eurorepar Car Service-nél a káros anyagok kezelését és újrahasznosítását szigorú normák szerint végezzük.

Az Ön Kérdései:

Miért eszi az autóm az olajat?
Mit jelent az „ásványi”, illetve a „szintetikus olaj” kifejezés?
Mit tegyek, ha az autóban kigyulladt vagy villog az olajnyomás-visszajelző lámpa.
Mi jelzi azt, hogy a motorolaj elöregedett?
Mit jelentenek a betűk és a számok a motorolaj elnevezésében?
Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service autójavító hálózathoz?

A Mi Válaszaink:

A motor számos forgó alkatrészt tartalmaz.

Ezen alkatrészek nagyrészt fémből készülnek, egy részük pedig egymáshoz súrlódik működés közben.

Az olaj csökkenti a súrlódást, következésképpen a kopást is.

Az olaj ezenkívül a fémfelületekről leváló mikrorészecskéket is kiszűri.

A finom olajréteg ilyen módon folyamatosan elég, és a kipufogón keresztül távozik.

Ha úgy érzi, hogy a járműve több olajat fogyaszt, mint korábban, gyakran után kell tölteni, annak oka a motor belső alkatrészének, alkatrészeinek túlzott kopottsága. Szervizünk kideríti a hiba okát, és pénztárcabarát megoldást ad Önnek.

A motor jellegétől, tulajdonságaitól (pl. üzemanyag típusa, teljesítmény, használat módja stb.) függően többféle olaj közül kell a megfelelőt kiválasztani.

Az ásványi motorolajok nyers kőolajból készülnek, elsősorban a régebbi technológiájú motorok számára.

A félszintetikus olajak a jelenlegi mechanikai megoldásokhoz alkalmazkodnak.

A 100%-ban szintetikus olajak pedig kizárólag kémiai vagy petrolkémiai eljárásokkal készülnek - ezek az olajok felelnek meg a legjobban a „csúcstechnológiájú” motoroknak.

Első lépésként, ha éppen vezet, mihamarabb álljon félre, kapcsolja ki a motort és várjon pár percet.

A figyelmeztetés valószínűleg azt jelzi, hogy a motorolaj szintje minimálisra csökkent.

Ilyenkor elég ellenőrizni a szintjelzőt, majd a szükséges mennyiséget utántölteni.

A helyes módszer: húzzuk ki a mérőpálcát, töröljük szárazra egy ronggyal, majd dugjuk vissza a helyére.

Várjunk néhány másodpercet, majd húzzuk ki ismét a pálcát.

Az olajréteg feltehetőleg valahol a „min” és a „max” jel között fog megállni.

Ilyenkor elegendő apránként utántölteni az olajat, közben folyamatosan újra ellenőrizni a szintet, hogy semmiképpen se lépjük túl a maximumot.

Ha ezután sem alszik ki a visszajelző lámpa, ne induljunk el újra, hanem bízzuk az autó átvizsgálását szakemberre.

Az olaj elhasználódását elsősorban a színe jelzi: a megfelelő minőségű olaj megőrzi eredeti jellegét, azaz átlátszó, enyhén borostyánsárga színű.

Ha az olaj színe sötétebb barnára változik és elveszíti átlátszóságát, ideje kicserélni.

A W betű előtti és utáni számok az olaj viszkozitását jelölik.  A „W” betű előtti szám az alacsony hőmérsékleti viszkozitást mutatja: minél alacsonyabb az érték, az olaj annál folyékonyabb, annál inkább használható alacsony hőmérsékleten, hideg időjárás esetén. A „W” jelzés utáni szám a magas hőmérsékleti viszkozitást jelöli, azaz hogyan "viselkedik" az olaj forró időjárás esetén: minél magasabb ez az érték, annál viszkózusabb az olaj, és annál jobban használható meleg időben.

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Az Ön Kérdései:

Miért eszi az autóm az olajat?

A motor számos forgó alkatrészt tartalmaz.

Ezen alkatrészek nagyrészt fémből készülnek, egy részük pedig egymáshoz súrlódik működés közben.

Az olaj csökkenti a súrlódást, következésképpen a kopást is.

Az olaj ezenkívül a fémfelületekről leváló mikrorészecskéket is kiszűri.

A finom olajréteg ilyen módon folyamatosan elég, és a kipufogón keresztül távozik.

Ha úgy érzi, hogy a járműve több olajat fogyaszt, mint korábban, gyakran után kell tölteni, annak oka a motor belső alkatrészének, alkatrészeinek túlzott kopottsága. Szervizünk kideríti a hiba okát, és pénztárcabarát megoldást ad Önnek.

Mit jelent az „ásványi”, illetve a „szintetikus olaj” kifejezés?

A motor jellegétől, tulajdonságaitól (pl. üzemanyag típusa, teljesítmény, használat módja stb.) függően többféle olaj közül kell a megfelelőt kiválasztani.

Az ásványi motorolajok nyers kőolajból készülnek, elsősorban a régebbi technológiájú motorok számára.

A félszintetikus olajak a jelenlegi mechanikai megoldásokhoz alkalmazkodnak.

A 100%-ban szintetikus olajak pedig kizárólag kémiai vagy petrolkémiai eljárásokkal készülnek - ezek az olajok felelnek meg a legjobban a „csúcstechnológiájú” motoroknak.

Mit tegyek, ha az autóban kigyulladt vagy villog az olajnyomás-visszajelző lámpa.

Első lépésként, ha éppen vezet, mihamarabb álljon félre, kapcsolja ki a motort és várjon pár percet.

A figyelmeztetés valószínűleg azt jelzi, hogy a motorolaj szintje minimálisra csökkent.

Ilyenkor elég ellenőrizni a szintjelzőt, majd a szükséges mennyiséget utántölteni.

A helyes módszer: húzzuk ki a mérőpálcát, töröljük szárazra egy ronggyal, majd dugjuk vissza a helyére.

Várjunk néhány másodpercet, majd húzzuk ki ismét a pálcát.

Az olajréteg feltehetőleg valahol a „min” és a „max” jel között fog megállni.

Ilyenkor elegendő apránként utántölteni az olajat, közben folyamatosan újra ellenőrizni a szintet, hogy semmiképpen se lépjük túl a maximumot.

Ha ezután sem alszik ki a visszajelző lámpa, ne induljunk el újra, hanem bízzuk az autó átvizsgálását szakemberre.

Mi jelzi azt, hogy a motorolaj elöregedett?

Az olaj elhasználódását elsősorban a színe jelzi: a megfelelő minőségű olaj megőrzi eredeti jellegét, azaz átlátszó, enyhén borostyánsárga színű.

Ha az olaj színe sötétebb barnára változik és elveszíti átlátszóságát, ideje kicserélni.

Mit jelentenek a betűk és a számok a motorolaj elnevezésében?

A W betű előtti és utáni számok az olaj viszkozitását jelölik.  A „W” betű előtti szám az alacsony hőmérsékleti viszkozitást mutatja: minél alacsonyabb az érték, az olaj annál folyékonyabb, annál inkább használható alacsony hőmérsékleten, hideg időjárás esetén. A „W” jelzés utáni szám a magas hőmérsékleti viszkozitást jelöli, azaz hogyan "viselkedik" az olaj forró időjárás esetén: minél magasabb ez az érték, annál viszkózusabb az olaj, és annál jobban használható meleg időben.

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service autójavító hálózathoz?

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés

Mutasd a legközelebbi autószervizt

vagy
Szervizemmel csatlakoznék Kapcsolatfelvétel Belépés szerződött szervizeknek

Szervizszolgáltatásaink

Olajcsere
Olajcsere
Gyári revízió
Gyári revízió
Gumi és kerék
Gumi és kerék
Fékek
Fékek
Klíma
Klíma
Akkumulátor
Akkumulátor
Látni és látszani
Látni és látszani
Kipufogó
Kipufogó
Vezérmű
Vezérmű
Futómű
Futómű
Üvegfelületek
Üvegfelületek
Karosszéria munkák
Karosszéria munkák
Mechanikus munka
Mechanikus munka
Műszaki Átvizsgálás
Műszaki Átvizsgálás

Kényelmi szolgáltatásaink

Gépjármű mosás
Gépjármű mosás
Ügyfélváró
Ügyfélváró
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Kölcsöngépjármű - csereautó
Kölcsöngépjármű - csereautó
Használtautó
Használtautó
Tartozékok
Tartozékok

Szervizt keresek

Szervizeink

Amit tudni érdemes az EUROREPAR Car Service márfafüggetlen autószervizekről

Márkánkról
Vállalásaink Ön felé
Híreink - újdonságaink

KAPCSOLAT

Hírlevélfeliratozás
Ügyfélszolgálat
Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Jogi nyilatozat Felhasználói feltételek Honlap térkép ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT hirlevel-feliratkozas Cookie beállításaim Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül