Eurorepar Car Service

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
EUROREPAR Car Service
Multimárkás
karbantartás
és javítás
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
SzervizszolgáltatásainkKipufogó
Vissza
Megosztás

Kipufogó Kipufogó

Alapberendezés, mely a gépjármű teljesítményét, hangkibocsátását szinten tartja és hozzájárul a károsanyagkibocsátás csökkentéséhez

Kipufogó

 

A motor jó működése, teljesítménye, zajszintje, a károsanyag megszűrése …, a kipufogó rendszer a jármű kiemelt műszaki berendezése, mely élettartama során nagyon erős hő- és mechanikai igénybevételnek van kitéve. Az akár 900 fokot is meghaladó hőmérsékletű kipufogó gázok, és azok savas kémhatása megtámadja a csövek belső fémfalát, a kipufogódobot, a hangtompító dobot, a katalizátort és a lambda szondát is. A nedvesség, az esők, a közúti só és sár külső sérüléseket okoznak, és előidézik a rozsda megjelenését is. A menet közbeni rázkódás miatt deformálódnak a fém tartóelemek és a gumiból készült szilent blokkok* is, melyek a kaszni alatt futó teljes kipufogórendszert megtámasztják. Mozgalmas élet, nemde?! Nem véletlen javasolt, hogy rendszeresen ellenőrizzük a kipufogórendszer állapotát.

Nem utolsó sorban, a műszaki vizsgán egy kisebb szivárgás, deformitás vagy a megengedett mutatóknál magasabb légszennyezési érték a vizsga érvénytelenítését jelenti.

 

Helyes gyakorlatot követ, ha szakemberekkel rendszeresen ellenőrizteti a gépjármű teljes kipufogórendszerét, megelőzve a kellemetlen hanghatások megjelenését, és a megengedettnél nagyobb károsanyag kibocsátást.

 

* A szilent blokk egy rugalmas, speciális gumianyagból készült alkatrész. A préselt, elemek közé helyezett anyag csökkenti a zajokat és a rezgéseket.

Kipufogó

Jótanács Eurorepar Car Service

A rázkódás miatt sérülnek a kipufogórendszer rögzítőelemei, és ha ez rozsdásodással társul, az egész rendszer leszakadhat!

Ezért is érdemes ellenőriztetni a lengéscsillapítókat: megóvhatjuk a kipufogót a fokozott rázkódástól.

Rövidebb utakon nincs idő arra, hogy a kipufogóban rendeltetésszerű használat mellett is lerakódó nedvességet eltávolítsuk.

Ezért havonta egyszer érdemes hosszabb távot menni az autóval, így a teljes lerakódott nedvesség el tud távozni.

Ha magas nyomású mosóval tisztítjuk az autót, feltétlenül ügyeljünk arra, hogy lehetőleg ne kerüljön víz a kipufogóba

Ha kipufogógáz-szagot érez az utastérben, akkor a rendszer valamelyik eleme feltehetőleg meghibásodott vagy elengedett, ebből eredhet a szivárgás.

Figyelem! A kipufogógázok mérgezőek!

A kipufogóból hallható rendellenes hang valamelyik alkatrész meghibásodását, kilyukadását vagy elengedését jelzi.

Rendszeresen vizsgáltassa át a kipufogót szakemberrel.

A kipufogó, különösen a katalizátor és a részecskeszűrő rossz műszaki állapota az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását is növeli.

Az Ön Kérdései:

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?
Az autóm nagyon lomha, a műszerfalon pedig egy narancsszínű visszajelző világít. Mi ennek az oka?
Mi a katalizátor szerepe és kell-e rendszeresen cserélni?
Mekkora a kipufogórendszer egyes elemeinek élettartama?
Mire való a dízelautókban a részecskeszűrő?

A Mi Válaszaink:

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Valószínűleg a katalizátor vagy a lambdaszonda meghibásodásáról van szó.

A lambdaszonda a kipufogóra szerelt érzékelő.

Ha a lambdaszonda megsérül vagy elhasználódik, nem tud helyesen mérni, ilyenkor az autó „takarékos módba” vált, azaz 50 km/h sebességnél nem megy gyorsabban.

A jelzés érkezhet a katalizátorból is.

Ha a katalizátor meghibásodik, nem tudja a káros kipufogógázokat kevésbé szennyező gázokká alakítani. Ebben az esetben a lambdaszonda figyelmeztető jelzést küld a motor felé, amely takarékos módba vált.

Minderre egyetlen megoldás létezik: a hibás alkatrész mielőbbi cseréje.

A katalizátor élettartama véges, a gyártói előírások szerint rendszeresen cserélni kell.

A katalizátor átalakítja a kipufogógázban található káros, szennyező gázokat, vagy jelentősen lecsökkenti mennyiségüket.

Ha a katalizátor meghibásodik, a kipufogógáz szennyező anyagai szabadon távoznak a légkörbe, így az autó már nem felel meg a károsanyag-kibocsátási normáknak.

Ez az autó típusától, használati módjától és a környezeti tényezőktől függ.

Nedves éghajlatú területeken, tengerparton - az oxidáció miatt - a kipufogórendszer hamarabb használódik el.

Általános szabály, hogy kedvezőtlenebb körülmények között a kipufogórendszer egyes elemeit vagy akár egészét 8-9 év használat után kell cserélni.

A zajok elnyeléséért felelős leömlő és tompítódob cseréje 40 ezer km után lehet szükséges, de általában többet is kibírnak.

A lambdaszondákat meghibásodás esetén kell cserélni.

Részecskeszűrőt általában a modernebb dízelmotorokba szerelnek.

A kipufogórendszer részeként a részecskeszűrő kiszűri az el nem égetett, rendkívül egészségkárosító szén- és szénhidrogén részecskéket a kipufogógázból.

A részecskeszűrőt rendszeresen ellenőrizni kell, mert eltömődhet, ami teljesítményvesztést, sőt, az autó leállását is okozhatja.

Kopó alkatrészről van szó, amelynek élettartama az autó használati módjától függően változik.

Az Ön Kérdései:

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Az autóm nagyon lomha, a műszerfalon pedig egy narancsszínű visszajelző világít. Mi ennek az oka?

Valószínűleg a katalizátor vagy a lambdaszonda meghibásodásáról van szó.

A lambdaszonda a kipufogóra szerelt érzékelő.

Ha a lambdaszonda megsérül vagy elhasználódik, nem tud helyesen mérni, ilyenkor az autó „takarékos módba” vált, azaz 50 km/h sebességnél nem megy gyorsabban.

A jelzés érkezhet a katalizátorból is.

Ha a katalizátor meghibásodik, nem tudja a káros kipufogógázokat kevésbé szennyező gázokká alakítani. Ebben az esetben a lambdaszonda figyelmeztető jelzést küld a motor felé, amely takarékos módba vált.

Minderre egyetlen megoldás létezik: a hibás alkatrész mielőbbi cseréje.

Mi a katalizátor szerepe és kell-e rendszeresen cserélni?

A katalizátor élettartama véges, a gyártói előírások szerint rendszeresen cserélni kell.

A katalizátor átalakítja a kipufogógázban található káros, szennyező gázokat, vagy jelentősen lecsökkenti mennyiségüket.

Ha a katalizátor meghibásodik, a kipufogógáz szennyező anyagai szabadon távoznak a légkörbe, így az autó már nem felel meg a károsanyag-kibocsátási normáknak.

Mekkora a kipufogórendszer egyes elemeinek élettartama?

Ez az autó típusától, használati módjától és a környezeti tényezőktől függ.

Nedves éghajlatú területeken, tengerparton - az oxidáció miatt - a kipufogórendszer hamarabb használódik el.

Általános szabály, hogy kedvezőtlenebb körülmények között a kipufogórendszer egyes elemeit vagy akár egészét 8-9 év használat után kell cserélni.

A zajok elnyeléséért felelős leömlő és tompítódob cseréje 40 ezer km után lehet szükséges, de általában többet is kibírnak.

A lambdaszondákat meghibásodás esetén kell cserélni.

Mire való a dízelautókban a részecskeszűrő?

Részecskeszűrőt általában a modernebb dízelmotorokba szerelnek.

A kipufogórendszer részeként a részecskeszűrő kiszűri az el nem égetett, rendkívül egészségkárosító szén- és szénhidrogén részecskéket a kipufogógázból.

A részecskeszűrőt rendszeresen ellenőrizni kell, mert eltömődhet, ami teljesítményvesztést, sőt, az autó leállását is okozhatja.

Kopó alkatrészről van szó, amelynek élettartama az autó használati módjától függően változik.

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés

Mutasd a legközelebbi autószervizt

vagy
Szervizemmel csatlakoznék Kapcsolatfelvétel Belépés szerződött szervizeknek

Szervizszolgáltatásaink

Olajcsere
Olajcsere
Gyári revízió
Gyári revízió
Gumi és kerék
Gumi és kerék
Fékek
Fékek
Klíma
Klíma
Akkumulátor
Akkumulátor
Látni és látszani
Látni és látszani
Kipufogó
Kipufogó
Vezérmű
Vezérmű
Futómű
Futómű
Üvegfelületek
Üvegfelületek
Karosszéria munkák
Karosszéria munkák
Mechanikus munka
Mechanikus munka
Műszaki Átvizsgálás
Műszaki Átvizsgálás

Kényelmi szolgáltatásaink

Gépjármű mosás
Gépjármű mosás
Ügyfélváró
Ügyfélváró
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Kölcsöngépjármű - csereautó
Kölcsöngépjármű - csereautó
Használtautó
Használtautó
Tartozékok
Tartozékok

Szervizt keresek

Szervizeink

Amit tudni érdemes az EUROREPAR Car Service márfafüggetlen autószervizekről

Márkánkról
Vállalásaink Ön felé
Híreink - újdonságaink

KAPCSOLAT

Hírlevélfeliratozás
Ügyfélszolgálat
Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Jogi nyilatozat Felhasználói feltételek Honlap térkép ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT hirlevel-feliratkozas Cookie beállításaim Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül