Mutasd a legközelebbi autószervizt

Vissza

Kipufogó Kipufogó

Csökkenti a zajt és a károsanyagkibocsátást. 2 év garancia az Eurorepar kipufogódobokra!

 

A motor jó működése, teljesítménye, zajszintje, a károsanyag megszűrése …, a kipufogó rendszer a jármű kiemelt műszaki berendezése, mely élettartama során nagyon erős hő- és mechanikai igénybevételnek van kitéve. Az akár 900 fokot is meghaladó hőmérsékletű kipufogó gázok, és azok savas kémhatása megtámadja a csövek belső fémfalát, a kipufogódobot, a hangtompító dobot, a katalizátort és a lambda szondát is. A nedvesség, az esők, a közúti és sár külső sérüléseket okoznak, és előidézik a rozsda megjelenését is. A menet közbeni rázkódás miatt deformálódnak a fém tartóelemek és a gumiból készült szilent blokkok* is, melyek a kaszni alatt futó teljes kipufogórendszert megtámasztják. Mozgalmas élet, nemde?! Nem véletlen javasolt, hogy rendszeresen ellenőrizzük a kipufogórendszer állapotát.

Nem utolsó sorban, a műszaki vizsgán egy kisebb szivárgás, deformitás vagy a megengedett mutatóknál magasabb légszennyezési érték a vizsga érvénytelenítését jelenti.

 

Helyes gyakorlatot követ, ha szakemberekkel rendszeresen ellenőrizteti a gépjármű teljes kipufogórendszerét, megelőzve a kellemetlen hanghatások megjelenését, és a megengedettnél nagyobb károsanyag kibocsátást.

 

* A szilent blokk egy rugalmas, speciális gumianyagból készült alkatrész. A préselt, elemek közé helyezett anyag csökkenti a zajokat és a rezgéseket.

Jótanács Eurorepar Car Service

  • A rázkódás miatt sérülnek a kipufogórendszer rögzítőelemei, és ha ez rozsdásodással társul, az egész rendszer leszakadhat!

    Ezért is érdemes ellenőriztetni a lengéscsillapítókat: megóvhatjuk a kipufogót a fokozott rázkódástól.

  • Rövidebb utakon nincs idő arra, hogy a kipufogóban rendeltetésszerű használat mellett is lerakódó nedvességet eltávolítsuk.

    Ezért havonta egyszer érdemes hosszabb távot menni az autóval, így a teljes lerakódott nedvesség el tud távozni.

  • Ha magas nyomású mosóval tisztítjuk az autót, feltétlenül ügyeljünk arra, hogy lehetőleg ne kerüljön víz a kipufogóba

  • Ha kipufogógáz-szagot érez az utastérben, akkor a rendszer valamelyik eleme feltehetőleg meghibásodott vagy elengedett, ebből eredhet a szivárgás.

    Figyelem! A kipufogógázok mérgezőek!

  • A kipufogóból hallható rendellenes hang valamelyik alkatrész meghibásodását, kilyukadását vagy elengedését jelzi.

    Rendszeresen vizsgáltassa át a kipufogót szakemberrel.

  • A kipufogó, különösen a katalizátor és a részecskeszűrő rossz műszaki állapota az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását is növeli.

Az Ön Kérdései:

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Valószínűleg a katalizátor vagy a lambdaszonda meghibásodásáról van szó.

A lambdaszonda a kipufogóra szerelt érzékelő.

Ha a lambdaszonda megsérül vagy elhasználódik, nem tud helyesen mérni, ilyenkor az autó „takarékos módba” vált, azaz 50 km/h sebességnél nem megy gyorsabban.

A jelzés érkezhet a katalizátorból is.

Ha a katalizátor meghibásodik, nem tudja a káros kipufogógázokat kevésbé szennyező gázokká alakítani. Ebben az esetben a lambdaszonda figyelmeztető jelzést küld a motor felé, amely takarékos módba vált.

Minderre egyetlen megoldás létezik: a hibás alkatrész mielőbbi cseréje.

A katalizátor élettartama véges, a gyártói előírások szerint rendszeresen cserélni kell.

A katalizátor átalakítja a kipufogógázban található káros, szennyező gázokat, vagy jelentősen lecsökkenti mennyiségüket.

Ha a katalizátor meghibásodik, a kipufogógáz szennyező anyagai szabadon távoznak a légkörbe, így az autó már nem felel meg a károsanyag-kibocsátási normáknak.

Ez az autó típusától, használati módjától és a környezeti tényezőktől függ.

Nedves éghajlatú területeken, tengerparton - az oxidáció miatt - a kipufogórendszer hamarabb használódik el.

Általános szabály, hogy kedvezőtlenebb körülmények között a kipufogórendszer egyes elemeit vagy akár egészét 8-9 év használat után kell cserélni.

A zajok elnyeléséért felelős leömlő és tompítódob cseréje 40 ezer km után lehet szükséges, de általában többet is kibírnak.

A lambdaszondákat meghibásodás esetén kell cserélni.

Részecskeszűrőt általában a modernebb dízelmotorokba szerelnek.

A kipufogórendszer részeként a részecskeszűrő kiszűri az el nem égetett, rendkívül egészségkárosító szén- és szénhidrogén részecskéket a kipufogógázból.

A részecskeszűrőt rendszeresen ellenőrizni kell, mert eltömődhet, ami teljesítményvesztést, sőt, az autó leállását is okozhatja.

Kopó alkatrészről van szó, amelynek élettartama az autó használati módjától függően változik.

icon-gear