Mutasd a legközelebbi autószervizt

Vissza

Futómű Futómű

A jó állapotú rugókkal és a lengéscsillapítókkal garantált a kellemes vezetési élmény, a stabil úttartás és a hatásos fékezés

 

A gépjármű felfüggesztés tervezésének elsőszámú szempontja, hogy a gépjármű terhelésétől, az időjárási körülményektől vagy akár az útviszonyoktól függetlenül, megbízható megoldást nyújtson számos problémára, mint pl.: a rezgések csillapítása, kényelemérzet, úttartás kanyargós utakon, stabilitás egyenes útszakaszon, hatékony fékezés.



A stabilizátor rudakon, a lengőkarokon, a gömbcsuklókon és a különböző szilent blokkokokon* túl a rendszer két nagy alkatrész-egységen alapszik, a rugókon és a lengéscsillapítókon, melyek a biztonságos autózás alappillérei. Ennek az alkatrész-párosnak az összehangolt munkája tartja a járművet az úton és minimálisra csökkenti a tapadás nélküli pillanatokat, elnyeli az út egyenetlenségeiből adódó kilengéseket a jármű terheltségétől függetlenül, és stabilizálja az autót fékezéskor, megakadályozva az ún. „bólogatást” és a fékút veszélyes meghosszabbodását.



Általános szabályként elmondható, hogy ha eltekintünk egy baleset okozta deformálódástól, a rugók élethosszig kiszolgálják a gépjárművet. A lengéscsillapítók viszont állandó mozgásban vannak, így kopásuk, elhasználódásuk természetes folyamat. A lengéscsillapítóban lévő - egy dugattyúval tömörített - olaj vagy gáz szintén elillanhat egy előrehaladott kopási, használati állapotot elérve. Fontos tudnia, hogy a műszaki vizsgát sikertelennek nyilvánítják, ha bármilyen olajfolyást észlelnek a lengéscsillapítón.



A lengéscsillapító szinte egy pillanatig sem pihen. 20000 Km megtétele alatt több, mint 1 milliószor éri hatás. Élettartamát nagyban befolyásolják a futott kilométerek, a gépjármű terheltsége, a vezetési stílus dinamizmusa és a közutak minősége. 60.000 Km futásteljesítményt követően már minden újabb 20.000 Km megtétele után szakembernek kell ellenőriznie a lengéscsillapítók állapotát.

 

 

* A szilent blokk egy rugalmas, speciális gumianyagból készült alkatrész. A préselt, elemek közé helyezett anyag csökkenti a zajokat és a rezgéseket.

Jótanács Eurorepar Car Service

  • A lengéscsillapító-olaj szivárgása szemrevételezéssel is könnyen megállapítható.

    Adott esetben haladéktalanul cseréltessük ki a megfelelő alkatrészt.

  • A túlhasznált lengéscsillapítók miatt a gumik is fokozott mértékben kopnak.

    Szükség esetén kérjen tanácsot az Eurorepar Car Service erre specializálódott szakemberétől.

  • Az autó mindenféle terepen haladva folyamatosan rázkódik, és ez a futómű alkatrészeinek gyors kopását okozhatja.

    A lengéscsillapítók megfelelő állapota igen fontos, hiszen ez a rendszer szűri ki az út által okozott rázkódást.

  • A műszaki vizsgán igen szigorúan ellenőrzik a futómű állapotát, különös tekintettel a lengéscsillapító működésére.

    Vizsga előtt mindig ellenőriztesse át autóját az Eurorepar Car Service-nél, ahol le is vizsgáztathatja gépjárművét!

Az Ön Kérdései:

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Nagyon valószínű, hogy igen. Ezek a tipikus tünetei annak, hogy a lengéscsillapító nem megfelelően működik.

Gyorsítás közben a tehetetlenség a tömeget hátrafelé húzza.

Ilyenkor az autó húz.

Fékezéskor az ellenkezője történik: az autó erősen az első kerekek felé dől, szinte fejest ugrik.

Kanyarban pedig az egyik oldal felé tolódik el a terhelés.

Erre azt mondjuk: kifelé dől.

Mindegyik esetben a lengéscsillapító feladata a különböző mozgások kordában tartása.

Ha a lengéscsillapító elhasználódott, hatékonysága csökken, ezért az autó különböző „kilengései” egyre nagyobbak lesznek, ez pedig csökkenti az úttartást, egyben az autózás biztonságát.

Az elsődleges külső jel az olajszivárgás.

Ha a lengéscsillapító olajos, ragacsos, nagyon valószínű, hogy sérült, nem megfelelő állapotú.

A lengéscsillapító normális kopására az autó viselkedéséből is következtethetünk: gyors kanyarokban csúszik, megnő a kanyar íve, gyorsításkor rángat stb.

icon-gear