Eurorepar Car Service

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Hírlevél feliratkozás Eurorepar alkatrészek
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
EUROREPAR Car Service
Multimárkás
karbantartás
és javítás
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Hírlevél feliratkozás Eurorepar alkatrészek
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
SzervizszolgáltatásainkFutómű
Vissza
Megosztás

Futómű Futómű

A jó állapotú rugókkal és a lengéscsillapítókkal garantált a kellemes vezetési élmény, a stabil úttartás és a hatásos fékezés

Futómű

 

A gépjármű felfüggesztés tervezésének elsőszámú szempontja, hogy a gépjármű terhelésétől, az időjárási körülményektől vagy akár az útviszonyoktól függetlenül, megbízható megoldást nyújtson számos problémára, mint pl.: a rezgések csillapítása, kényelemérzet, úttartás kanyargós utakon, stabilitás egyenes útszakaszon, hatékony fékezés.



A stabilizátor rudakon, a lengőkarokon, a gömbcsuklókon és a különböző szilent blokkokokon* túl a rendszer két nagy alkatrész-egységen alapszik, a rugókon és a lengéscsillapítókon, melyek a biztonságos autózás alappillérei. Ennek az alkatrész-párosnak az összehangolt munkája tartja a járművet az úton és minimálisra csökkenti a tapadás nélküli pillanatokat, elnyeli az út egyenetlenségeiből adódó kilengéseket a jármű terheltségétől függetlenül, és stabilizálja az autót fékezéskor, megakadályozva az ún. „bólogatást” és a fékút veszélyes meghosszabbodását.



Általános szabályként elmondható, hogy ha eltekintünk egy baleset okozta deformálódástól, a rugók élethosszig kiszolgálják a gépjárművet. A lengéscsillapítók viszont állandó mozgásban vannak, így kopásuk, elhasználódásuk természetes folyamat. A lengéscsillapítóban lévő - egy dugattyúval tömörített - olaj vagy gáz szintén elillanhat egy előrehaladott kopási, használati állapotot elérve. Fontos tudnia, hogy a műszaki vizsgát sikertelennek nyilvánítják, ha bármilyen olajfolyást észlelnek a lengéscsillapítón.



A lengéscsillapító szinte egy pillanatig sem pihen. 20000 Km megtétele alatt több, mint 1 milliószor éri hatás. Élettartamát nagyban befolyásolják a futott kilométerek, a gépjármű terheltsége, a vezetési stílus dinamizmusa és a közutak minősége. 60.000 Km futásteljesítményt követően már minden újabb 20.000 Km megtétele után szakembernek kell ellenőriznie a lengéscsillapítók állapotát.

 

 

* A szilent blokk egy rugalmas, speciális gumianyagból készült alkatrész. A préselt, elemek közé helyezett anyag csökkenti a zajokat és a rezgéseket.

Futómű

Jótanács Eurorepar Car Service

A lengéscsillapító-olaj szivárgása szemrevételezéssel is könnyen megállapítható.

Adott esetben haladéktalanul cseréltessük ki a megfelelő alkatrészt.

A túlhasznált lengéscsillapítók miatt a gumik is fokozott mértékben kopnak.

Szükség esetén kérjen tanácsot az Eurorepar Car Service erre specializálódott szakemberétől.

Az autó mindenféle terepen haladva folyamatosan rázkódik, és ez a futómű alkatrészeinek gyors kopását okozhatja.

A lengéscsillapítók megfelelő állapota igen fontos, hiszen ez a rendszer szűri ki az út által okozott rázkódást.

A műszaki vizsgán igen szigorúan ellenőrzik a futómű állapotát, különös tekintettel a lengéscsillapító működésére.

Vizsga előtt mindig ellenőriztesse át autóját az Eurorepar Car Service-nél, ahol le is vizsgáztathatja gépjárművét!

Az Ön Kérdései:

Az autóm kicsit „puhán” kanyarodik, fékezéskor pedig „úszik”. Ezt a lengéscsillapító okozza?
Melyek a lengéscsillapító elhasználódásának jelei?
Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?

A Mi Válaszaink:

Nagyon valószínű, hogy igen. Ezek a tipikus tünetei annak, hogy a lengéscsillapító nem megfelelően működik.

Gyorsítás közben a tehetetlenség a tömeget hátrafelé húzza.

Ilyenkor az autó húz.

Fékezéskor az ellenkezője történik: az autó erősen az első kerekek felé dől, szinte fejest ugrik.

Kanyarban pedig az egyik oldal felé tolódik el a terhelés.

Erre azt mondjuk: kifelé dől.

Mindegyik esetben a lengéscsillapító feladata a különböző mozgások kordában tartása.

Ha a lengéscsillapító elhasználódott, hatékonysága csökken, ezért az autó különböző „kilengései” egyre nagyobbak lesznek, ez pedig csökkenti az úttartást, egyben az autózás biztonságát.

Az elsődleges külső jel az olajszivárgás.

Ha a lengéscsillapító olajos, ragacsos, nagyon valószínű, hogy sérült, nem megfelelő állapotú.

A lengéscsillapító normális kopására az autó viselkedéséből is következtethetünk: gyors kanyarokban csúszik, megnő a kanyar íve, gyorsításkor rángat stb.

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Az Ön Kérdései:

Az autóm kicsit „puhán” kanyarodik, fékezéskor pedig „úszik”. Ezt a lengéscsillapító okozza?

Nagyon valószínű, hogy igen. Ezek a tipikus tünetei annak, hogy a lengéscsillapító nem megfelelően működik.

Gyorsítás közben a tehetetlenség a tömeget hátrafelé húzza.

Ilyenkor az autó húz.

Fékezéskor az ellenkezője történik: az autó erősen az első kerekek felé dől, szinte fejest ugrik.

Kanyarban pedig az egyik oldal felé tolódik el a terhelés.

Erre azt mondjuk: kifelé dől.

Mindegyik esetben a lengéscsillapító feladata a különböző mozgások kordában tartása.

Ha a lengéscsillapító elhasználódott, hatékonysága csökken, ezért az autó különböző „kilengései” egyre nagyobbak lesznek, ez pedig csökkenti az úttartást, egyben az autózás biztonságát.

Melyek a lengéscsillapító elhasználódásának jelei?

Az elsődleges külső jel az olajszivárgás.

Ha a lengéscsillapító olajos, ragacsos, nagyon valószínű, hogy sérült, nem megfelelő állapotú.

A lengéscsillapító normális kopására az autó viselkedéséből is következtethetünk: gyors kanyarokban csúszik, megnő a kanyar íve, gyorsításkor rángat stb.

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés

Mutasd a legközelebbi autószervizt

vagy
Szervizemmel csatlakoznék Kapcsolatfelvétel Belépés szerződött szervizeknek

Szervizszolgáltatásaink

Olajcsere
Olajcsere
Gyári revízió
Gyári revízió
Gumi és kerék
Gumi és kerék
Fékek
Fékek
Klíma
Klíma
Akkumulátor
Akkumulátor
Látni és látszani
Látni és látszani
Kipufogó
Kipufogó
Vezérmű
Vezérmű
Futómű
Futómű
Üvegfelületek
Üvegfelületek
Karosszéria munkák
Karosszéria munkák
Mechanikus munka
Mechanikus munka
Műszaki Átvizsgálás
Műszaki Átvizsgálás

Kényelmi szolgáltatásaink

Gépjármű mosás
Gépjármű mosás
Ügyfélváró
Ügyfélváró
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Kölcsöngépjármű - csereautó
Kölcsöngépjármű - csereautó
Használtautó
Használtautó
Tartozékok
Tartozékok

Szervizt keresek

Szervizeink

Amit tudni érdemes az EUROREPAR Car Service márfafüggetlen autószervizekről

Márkánkról
Vállalásaink Ön felé
Híreink - újdonságaink

KAPCSOLAT

Hírlevélfeliratozás
Ügyfélszolgálat
Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Jogi nyilatozat Felhasználói feltételek hirlevel-feliratkozas ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT Honlap térkép Cookie beállításaim Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül