Eurorepar Car Service

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
EUROREPAR Car Service
Multimárkás
karbantartás
és javítás
RÓLUNK Akcióink Szerviz szolgáltatások Kényelmi szolgáltatások Eurorepar alkatrészek Hírlevél feliratkozás
HÍREINK - ÚJDONSÁGAINK
HÁLÓZATI CSATLAKOZÁS - ELŐNYÖK
KAPCSOLAT - HÍRLEVÉLFELIRATKOZÁS
SzervizszolgáltatásainkFékek
Vissza
Megosztás

Fékek Fékek

Autózzon teljesen biztonságban, ellenőrzött, karbantartott fékrendszerű gépjárművel

Fékek

 

Mi is az a fékrendszer?

 

Egyszerű! Az a berendezés, amely megállítja a gépjárművet, amikor Ön szeretné. A fékrendszer több részből áll:

  • Fékpedál
  • Fékfolyadék
  • Fékbetétek és féktárcsák
  • stb.


Miért fontos a fékrendszer gondos karbantartása?


Autózás közben, különösen város körülmények között, a fék nagy igénybevételnek van kitéve, a kopóalkatrészek, mint például a fékbetétek és féktárcsák gyorsabban elhasználódnak. Ahhoz, hogy a fékezés hatékonyságában biztos legyen, elsőrendű szempont a kopó alkatrészek rendszeres időszakonkénti cseréje megbízható minőségű alkatrészekkel.

 

Mikor esedékes a fékbetétek, féktárcsák, kopó alkatrészek cseréje?

Mindig hagyatkozzon a gyártó előírásaira és javaslataira! A csere esedékessége nagyban függ a jármű használati körülményeitől és beépített alkatrészek minőségétől. Ne vásároljon túl olcsó, kétes eredetű alkatrészt, válassza a megfizethető minőségű Eurorepar alkatrészeket, és cseréltesse a pénztárcabarát árakon dolgozó Eurorepar Car Service-nél.

 

Fékek

Jótanács Eurorepar Car Service

Rendszeresen ellenőriztessük a fékbetétek állapotát, ha nincs autónkban a kopott fékbetétekre figyelmeztető jelzés.

A kopóréteg vastagságának mindig meg kell felelnie a gyári előírásoknak. 

Nemcsak a fékbetétek ellenőrzése nagyon fontos, hanem a tárcsáké is, amelyek idővel szintén elhasználódnak. Érdemes minden második fékbetétcsere alkalmával a tárcsákat is cserélni (illetve hamarabb, ha barázdákat látunk rajtuk, vagy ha a felületük nem sima).

A fékrendszer harmadik alapvető alkotója a hidraulikakör.

A hidraulikafolyadék szintjét rendszeresen ellenőrizzük vagy ellenőriztessük. A motortérben található átlátszó tartályon keresztül ezt könnyen megtehetjük.

Ha a fékpedál puhul, ha a szokásosnál jobban benyomható, vagy ha a féktáv érezhetően megnő, figyeljünk oda, mert ez veszélyes lehet!

Ilyen esetekben haladéktalanul vizsgáltassuk át a fékrendszert szakemberrel.

A nem megfelelően működő fékrendszer a műszaki vizsgán azonnali elutasítással jár.

Vegye igénybe az Eurorepar Car Service műszaki vizsga előkészítő szolgáltatását, amelynek köszönhetően gond nélkül megy át az autó a műszaki vizsgán.

Az Ön Kérdései:

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?
Mi a különbség a tárcsafék és a dobfék között?
Mi az a blokkolásgátló (ABS) és hogyan működik?
Az autó fékezés közben rázkódik és zajos. Mi történhetett?
A műszerfalon világít a fékrendszer figyelmeztető jelzése. Mi lehet az oka?

A Mi Válaszaink:

 

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

A tárcsafék féktárcsából, kengyelből és fékbetétekből áll.

A dobfék általában dobból és fékpofákból áll.

A városi használatra tervezett autókban általában vegyes fékrendszer működik: elöl tárcsa-, hátul pedig dobféket találunk. Utóbbiak fékereje gyengébb.

Négy tárcsaféket általában a négykerék-meghajtású, illetve a nagyobb méretű autókba szerelnek. Ezek esetében normális jelenség az első tárcsák és betétek gyorsabb kopása.

Jó, ha tudjuk: a teljes fékerő kb. 70%-a az első fékekből származik, ezért kopnak jobban az első tárcsák és betétek.

Az ABS nagyon fontos biztonsági berendezés.

Intenzív fékezésnél segít megőrizni az autó kormányozhatóságát, azaz az autó feletti kontrollt azzal, hogy gátolja a kerekek blokkolódását.

Az ABS elektronikusan vezérelt hidraulika segítségével működik, amely hirtelen fékezés esetén nagyon gyors egymásutánban felváltva növeli ill. csökkenti a féknyomást.

Azáltal, hogy a féknyomás a másodperc töredéke alatt többször is nő, illetve csökken, a kerekek úgy tudnak fékezni, hogy forgásuk közben nem áll meg.

A problémát valószínűleg a levegős féktárcsa vagy a tárcsák és a betétek jelentős kopása okozza.

A vibráció származhat abból is, ha a féktárcsát hideg állapotban is gyakran használjuk intenzíven.

Forgás közben a tárcsa „hullámzik”, ez pedig fékezésnél rázkódással, esetenként rendellenes zajjal is járhat.

Ha rázkódást nem, de zajt érzékelünk, valószínűleg erősen elkoptak a fékbetétek, nincs már rajtuk megfelelő vastagságú kopóréteg.

Ilyenkor a féktárcsa közvetlenül a fékbetét keményfém felületével érintkezik.

Ilyen esetben a féktárcsa akár néhány tucat kilométer alatt is teljesen elkophat!

Ha ezt tapasztaljuk, azonnal vizsgáltassuk meg a fékrendszert szakemberrel.

A kijelző többféle, egymással összefüggő vagy egymástól független problémára is utalhat.

A leggyakoribb ok a fékbetétek kopása lehet: a betétek vastagsága már nem elegendő a biztonságos fékezéshez, cseréjük szükséges.

A másik ok a fékfolyadék túlságosan alacsony szintje lehet.

Ebben az esetben is haladéktalanul vizsgáltassuk át a fékeket szakemberrel.

Az Ön Kérdései:

Csatlakozhatok autószervizemmel az Eurorepar Car Service hálózathoz?

 

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

Mi a különbség a tárcsafék és a dobfék között?

A tárcsafék féktárcsából, kengyelből és fékbetétekből áll.

A dobfék általában dobból és fékpofákból áll.

A városi használatra tervezett autókban általában vegyes fékrendszer működik: elöl tárcsa-, hátul pedig dobféket találunk. Utóbbiak fékereje gyengébb.

Négy tárcsaféket általában a négykerék-meghajtású, illetve a nagyobb méretű autókba szerelnek. Ezek esetében normális jelenség az első tárcsák és betétek gyorsabb kopása.

Jó, ha tudjuk: a teljes fékerő kb. 70%-a az első fékekből származik, ezért kopnak jobban az első tárcsák és betétek.

Mi az a blokkolásgátló (ABS) és hogyan működik?

Az ABS nagyon fontos biztonsági berendezés.

Intenzív fékezésnél segít megőrizni az autó kormányozhatóságát, azaz az autó feletti kontrollt azzal, hogy gátolja a kerekek blokkolódását.

Az ABS elektronikusan vezérelt hidraulika segítségével működik, amely hirtelen fékezés esetén nagyon gyors egymásutánban felváltva növeli ill. csökkenti a féknyomást.

Azáltal, hogy a féknyomás a másodperc töredéke alatt többször is nő, illetve csökken, a kerekek úgy tudnak fékezni, hogy forgásuk közben nem áll meg.

Az autó fékezés közben rázkódik és zajos. Mi történhetett?

A problémát valószínűleg a levegős féktárcsa vagy a tárcsák és a betétek jelentős kopása okozza.

A vibráció származhat abból is, ha a féktárcsát hideg állapotban is gyakran használjuk intenzíven.

Forgás közben a tárcsa „hullámzik”, ez pedig fékezésnél rázkódással, esetenként rendellenes zajjal is járhat.

Ha rázkódást nem, de zajt érzékelünk, valószínűleg erősen elkoptak a fékbetétek, nincs már rajtuk megfelelő vastagságú kopóréteg.

Ilyenkor a féktárcsa közvetlenül a fékbetét keményfém felületével érintkezik.

Ilyen esetben a féktárcsa akár néhány tucat kilométer alatt is teljesen elkophat!

Ha ezt tapasztaljuk, azonnal vizsgáltassuk meg a fékrendszert szakemberrel.

A műszerfalon világít a fékrendszer figyelmeztető jelzése. Mi lehet az oka?

A kijelző többféle, egymással összefüggő vagy egymástól független problémára is utalhat.

A leggyakoribb ok a fékbetétek kopása lehet: a betétek vastagsága már nem elegendő a biztonságos fékezéshez, cseréjük szükséges.

A másik ok a fékfolyadék túlságosan alacsony szintje lehet.

Ebben az esetben is haladéktalanul vizsgáltassuk át a fékeket szakemberrel.

Online szolgáltatások

Szervizemmel csatlakoznék Online szervizbejelentkezés

Mutasd a legközelebbi autószervizt

vagy
Szervizemmel csatlakoznék Kapcsolatfelvétel Belépés szerződött szervizeknek

Szervizszolgáltatásaink

Olajcsere
Olajcsere
Gyári revízió
Gyári revízió
Gumi és kerék
Gumi és kerék
Fékek
Fékek
Klíma
Klíma
Akkumulátor
Akkumulátor
Látni és látszani
Látni és látszani
Kipufogó
Kipufogó
Vezérmű
Vezérmű
Futómű
Futómű
Üvegfelületek
Üvegfelületek
Karosszéria munkák
Karosszéria munkák
Mechanikus munka
Mechanikus munka
Műszaki Átvizsgálás
Műszaki Átvizsgálás

Kényelmi szolgáltatásaink

Gépjármű mosás
Gépjármű mosás
Ügyfélváró
Ügyfélváró
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Flotta- és üzleti ügyfeleink
Kölcsöngépjármű - csereautó
Kölcsöngépjármű - csereautó
Használtautó
Használtautó
Tartozékok
Tartozékok

Szervizt keresek

Szervizeink

Amit tudni érdemes az EUROREPAR Car Service márfafüggetlen autószervizekről

Márkánkról
Vállalásaink Ön felé
Híreink - újdonságaink

KAPCSOLAT

Hírlevélfeliratozás
Ügyfélszolgálat
Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül
Copyright ©2023 Eurorepar Car Service Jogi nyilatozat Felhasználói feltételek Honlap térkép ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT hirlevel-feliratkozas Cookie beállításaim Eurorepar Car Service: a bizalom megtérül