Mutasd a legközelebbi autószervizt

Vissza

Akkumulátor Akkumulátor

Hagyományos vagy Stop & Start rendszerű akkumuklátor? Minden márkához, minden teljesítményre van ajánlatunk.

 

Az akkumulátor az elektromos hálózat szíve-lelke, de az idő múlásával, az évek alatt elhasználódik és veszít a hatékonyságából.

 

Feladata az energia optimális tárolása, hogy biztosítsa a biztonsági berendezések kifogástalan működését és a kényelmi berendezések tápellátását. Természetesen az önindítót, de a világítást, irányjelzőt, az ablaktörlőlapátokat, az üzemanyag pumpát, a párátlanító ventilátort, a fedélzeti berendezéseket, a rádiót is … mind-mind az akkumulátor energiaforrása működteti. És még sorolhatnánk … ! Számos más berendezést is az akkumulátorban tárolt energia hoz működésbe.

Az akkumulátor energiasztinjét a generátor biztosítja, melyet a motor hajt meg egy ékszíjon keresztül. A folyamatos energia utántöltés teszi lehetővé, hogy az akkumulátor mindig optimális töltöttségű legyen, és lehetővé tegye, hogy az Ön gépjárműve még  a téli hideg napokon is egy „pöccre” induljon.

Válassza az Eurorepar akkumulátort, mely hosszú ideig képes az energiát tárolni és hosszú ideig képes a töltést a generátortól felvenni. Nagyon fontos továbbá, hogy rendszeresen ellenőriztesse szakszervizeinkben a generátor és a motort összekötő ékszíj állapotát.

Várjuk Önt az ellenőrzésre, és amennyiben indokolt a csere, olyan árajánlatot adunk Önnek, amellyel
biztosan elégedett lesz. Akkumulátor választásakor ügyeljen arra, hogy adott járműtípushoz milyen kapacitású akkumulátort javasol a gyártó. Az Eurorepar Car Service-nél részletesen tájékoztatjuk az akkumulátorok típusáról, teljesítményéről, így magabiztosan választhatja ki az Önnek leginkább megfelelő megoldást,
akár hagyományos, akár Stop&Start rendszerű akkumulátort vásárol.

 

Jótanács Eurorepar Car Service

  • Az akkumulátor töltöttségének csökkenése normális jelenség abban az esetben, ha az autó több héten keresztül áll, hiszen ilyenkor a generátor nem tudja tölteni.

  • Ahhoz, hogy az akkumulátor kapacitása megmaradjon és megfelelően tudja táplálni az igen nagy fogyasztású önindítót, javasoljuk, hogy a motor beindítása előtt ne kapcsolja be a világítást, az autórádiót, a szivargyújtót és a hátsó szélvédőfűtést.

  • Télen, alacsony hőmérsékleten az akkumulátor gyorsabban merül - ez teljesen normális jelenség.

    Megfelelő töltő segítségével preventív jelleggel feltölthetjük az akkumulátort még a hideg idő beállta előtt.

  • Rendszeresen ellenőriztessük a bordásszíj állapotát.

    Ha a szíj elszakad, a motor nem tudja meghajtani a generátort, így az akkumulátor sem töltődik.

  • Ha bármilyen bizonytalanságot tapasztalunk az akkumulátor működésével kapcsolatban, a biztonság kedvéért ellenőriztessük az Eurorepar Car Service egyik autószervizében. A jól karbantartott akkumulátor nem hagy cserben, még a legzordabb időjárás viszonyok között is biztosítja a jármű gyors beindítását.

Az Ön Kérdései:

Ha menet közben kigyullad az akkumulátor visszajelző lámpája, az vagy azt jelzi, hogy az akkumulátor nem töltődik, vagy azt, hogy a töltési rendszer meghibásodott.

Első lépésként mielőbb töltse fel az akkumulátort, megfelelő töltő használatával.

Egyszerűen erősítse az akkumulátor saruihoz a piros és a fekete kábeleket, majd csatlakoztassa áramforráshoz a töltőt.

Ha az akkumulátor így sem töltődik, a konstruktőri előírások szerint ki kell cserélni.

Ha azonban a visszajelző az akkumulátor megfelelő feltöltése után még mindig világít, akkor vagy a generátor, vagy a feszültségszabályozó a hibás.

Kéziváltós autók esetében létezik egy módszer.

Kapcsoljuk be a gyújtást és tegyük a váltót kettes vagy hármas fokozatba.

Maradjunk a kormánynál, nyomjuk ki a kuplungpedált.

Kérjünk meg valakit, hogy tolja meg az autót (egyenes, biztonságos úton).

Amikor az autó eléri a kb. 10 km/h sebességet, eresszük fel a kuplungot - az autó ilyenkor indítózás nélkül is beindul.

Ez a módszer távolról sem biztos, csak végszükség esetén alkalmazzuk.

Igen.

A köznyelvben ezt "bikázás"-nak hívják. Ehhez a módszerhez is szükség van az indítókábelekre.

A piros kábelt rögzítsük a két autó akkumulátorának + (pozitív) sarujához, a feketét pedig a két -  (negatív) saruhoz, esetleg az autó egy fémből készült, de nem fényezett pontjához.

Indítsuk be először a „segítő” autó motorját, majd a lemerült akkumulátorú autó motorját.

Fontos, hogy a segítő autó akkumulátorának kapacitása legalább akkora legyen, mint a lemerült akkumulátoré (a szükséges adatokat az akkumulátorok címkéin találjuk).

Szívesen látjuk! Csatlakozzon!

Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:

  • nagyobb forgalmat,
  • műszaki támogatást és
  • egy magasabb szintű ügyfélkiszolgáltást bevezetni,

az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.

Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!

icon-gear