Mutasd a legközelebbi autószervizt
A legtöbb klímaberendezésben szűrő fogja meg a mikrorészecskéket, a polleneket és az egyéb szennyeződéseket.
De mivel a rendszer nedves közegben működik, a szűrő eltömődése miatt megindulhat a baktériumok és penészgombák szaporodása, ami állandó kellemetlen szaggal jár.
Léteznek olyan antibakteriális kezelések, amelyeket a szűrő cseréje után preventív eljárásként vagy tüneti kezelésként alkalmazhatunk.
A kifejezés azt jelenti, hogy az idővel elhasználódó, minőségéből veszítő hűtőközeget kicseréljük.
Kivonjuk a rendszerből a régi gázt, amely újrahasznosítható, majd ellenőrizzük és kitisztítjuk a rendszert, végül pedig friss gázzal töltjük fel.
Kétévente tanácsos a klímaberendezést újratöltetni.
Nem.
A klímakörben keringő R134a gáz a légkörbe kerülve erősen szennyező.
A környezetvédelmi kockázatok miatt a klímaberendezések karbantartásaival kapcsolatos szabályok igen szigorúak.
A töltőállomást például független szervezet hitelesíti, és az egyes műveletek során felhasznált gáz mennyiségét is hivatalos szervnek kell bejelenteni.
Az Eurorepar Car Service minden klímakarbantartással foglalkozó egysége rendelkezik a megfelelő engedélyekkel.
Ha menet közben kigyullad az akkumulátor visszajelző lámpája, az vagy azt jelzi, hogy az akkumulátor nem töltődik, vagy azt, hogy a töltési rendszer meghibásodott.
Első lépésként mielőbb töltse fel az akkumulátort, megfelelő töltő használatával.
Egyszerűen erősítse az akkumulátor saruihoz a piros és a fekete kábeleket, majd csatlakoztassa áramforráshoz a töltőt.
Ha az akkumulátor így sem töltődik, a konstruktőri előírások szerint ki kell cserélni.
Ha azonban a visszajelző az akkumulátor megfelelő feltöltése után még mindig világít, akkor vagy a generátor, vagy a feszültségszabályozó a hibás.
Kéziváltós autók esetében létezik egy módszer.
Kapcsoljuk be a gyújtást és tegyük a váltót kettes vagy hármas fokozatba.
Maradjunk a kormánynál, nyomjuk ki a kuplungpedált.
Kérjünk meg valakit, hogy tolja meg az autót (egyenes, biztonságos úton).
Amikor az autó eléri a kb. 10 km/h sebességet, eresszük fel a kuplungot - az autó ilyenkor indítózás nélkül is beindul.
Ez a módszer távolról sem biztos, csak végszükség esetén alkalmazzuk.