Mutasd a legközelebbi autószervizt

Az Ön Kérdései:

A gumiabroncsok idővel elhasználódnak.

A barázdák mérete egyre csökken.

Ha a profilmélység 1,6 mm-nél kisebb, feltétlenül cseréljük a gumikat.

Az abroncs oldalán is keletkezhetnek - olykor láthatatlan - sérülések, például egy járdának ütközés során.

A rossz kerékbeállítás vagy a felni sérülése is roncsolhatja az abroncsokat és okozhat vibrációt.

A gumiabroncs élettartama nagyban függ a használati körülményektől. Akkor tanácsos az abroncsokat cserélni, amikor a kopás jeleit észrevesszük.

A futófelület az abroncs központi része, állandó érintkezésben van az út felületével.

Elsősorban tehát a futófelületen kell megvizsgálnunk a kopás esetleges nyomait, mégpedig a kopásjelző segítségével.

A kopásjelzővel állapíthatjuk meg a csatorna mélységét. Minden gumiabroncson a csatornafenéken található.

Ha a kopásjelző egy szintbe kerül a gumi mintázatának tetejével, feltétlenül cseréljük az abroncsot, mivel a törvény 1,6 mm minimális csatornamélységet ír elő.

Esős, saras, havas úton speciális abroncsokra lehet szükség.

Az Eurorepar Car Service hálózata olyan téli gumiabroncsokat forgalmaz, amelyek a nyárinál lágyabb anyagból készülnek, mintázatuk jobban „kapaszkodik”, így nedves és havas úton is jobb meghajtást biztosítanak.

Az ilyen abroncsokkal ugyan egész évben autózhatunk, de fontos tudni, hogy száraz úton gyorsabban kopnak.

A ma gyártott autók egy részének már nem alapfelszereltsége a pótkerék.

Ezzel nemcsak hely szabadul fel, de az autó súlya is csökken.

Ráadásul a mai modern autóknál a defekt esélye igen alacsony.

A gumijavító készletnek köszönhetően defekt esetén nem kell kereket cserélnünk, hanem gyorsan és egyszerűen megjavíthatjuk a sérült abroncsot.

Az ideiglenesen megjavított gumit felpumpálhatjuk.

A defektjavító készlet hatékonysága és megbízhatósága az esetek nagy részében szükségtelenné teszi a pótkereket.

Vásároljon Eurorepar Car Service hálózatunkban defektjavító készletet!

A tárcsafék féktárcsából, kengyelből és fékbetétekből áll.

A dobfék általában dobból és fékpofákból áll.

A városi használatra tervezett autókban általában vegyes fékrendszer működik: elöl tárcsa-, hátul pedig dobféket találunk. Utóbbiak fékereje gyengébb.

Négy tárcsaféket általában a négykerék-meghajtású, illetve a nagyobb méretű autókba szerelnek. Ezek esetében normális jelenség az első tárcsák és betétek gyorsabb kopása.

Jó, ha tudjuk: a teljes fékerő kb. 70%-a az első fékekből származik, ezért kopnak jobban az első tárcsák és betétek.

icon-gear