Mutasd a legközelebbi autószervizt

Az Ön Kérdései:

A ma gyártott autók egy részének már nem alapfelszereltsége a pótkerék.

Ezzel nemcsak hely szabadul fel, de az autó súlya is csökken.

Ráadásul a mai modern autóknál a defekt esélye igen alacsony.

A gumijavító készletnek köszönhetően defekt esetén nem kell kereket cserélnünk, hanem gyorsan és egyszerűen megjavíthatjuk a sérült abroncsot.

Az ideiglenesen megjavított gumit felpumpálhatjuk.

A defektjavító készlet hatékonysága és megbízhatósága az esetek nagy részében szükségtelenné teszi a pótkereket.

Vásároljon Eurorepar Car Service hálózatunkban defektjavító készletet!

A tárcsafék féktárcsából, kengyelből és fékbetétekből áll.

A dobfék általában dobból és fékpofákból áll.

A városi használatra tervezett autókban általában vegyes fékrendszer működik: elöl tárcsa-, hátul pedig dobféket találunk. Utóbbiak fékereje gyengébb.

Négy tárcsaféket általában a négykerék-meghajtású, illetve a nagyobb méretű autókba szerelnek. Ezek esetében normális jelenség az első tárcsák és betétek gyorsabb kopása.

Jó, ha tudjuk: a teljes fékerő kb. 70%-a az első fékekből származik, ezért kopnak jobban az első tárcsák és betétek.

Az ABS nagyon fontos biztonsági berendezés.

Intenzív fékezésnél segít megőrizni az autó kormányozhatóságát, azaz az autó feletti kontrollt azzal, hogy gátolja a kerekek blokkolódását.

Az ABS elektronikusan vezérelt hidraulika segítségével működik, amely hirtelen fékezés esetén nagyon gyors egymásutánban felváltva növeli ill. csökkenti a féknyomást.

Azáltal, hogy a féknyomás a másodperc töredéke alatt többször is nő, illetve csökken, a kerekek úgy tudnak fékezni, hogy forgásuk közben nem áll meg.

A problémát valószínűleg a levegős féktárcsa vagy a tárcsák és a betétek jelentős kopása okozza.

A vibráció származhat abból is, ha a féktárcsát hideg állapotban is gyakran használjuk intenzíven.

Forgás közben a tárcsa „hullámzik”, ez pedig fékezésnél rázkódással, esetenként rendellenes zajjal is járhat.

Ha rázkódást nem, de zajt érzékelünk, valószínűleg erősen elkoptak a fékbetétek, nincs már rajtuk megfelelő vastagságú kopóréteg.

Ilyenkor a féktárcsa közvetlenül a fékbetét keményfém felületével érintkezik.

Ilyen esetben a féktárcsa akár néhány tucat kilométer alatt is teljesen elkophat!

Ha ezt tapasztaljuk, azonnal vizsgáltassuk meg a fékrendszert szakemberrel.

A kijelző többféle, egymással összefüggő vagy egymástól független problémára is utalhat.

A leggyakoribb ok a fékbetétek kopása lehet: a betétek vastagsága már nem elegendő a biztonságos fékezéshez, cseréjük szükséges.

A másik ok a fékfolyadék túlságosan alacsony szintje lehet.

Ebben az esetben is haladéktalanul vizsgáltassuk át a fékeket szakemberrel.

icon-gear